Förtydligande!

Frid alla!

 

Jag skrev ju i förra inlägget lite kort om vad jag tror snart kommer att hända med U.S.A och frihetsgudinnan, ett stort ras och fall m.m.                                               

 

                          

 

Jag vill bara förklara lite eftersom jag är övertygad om att en hel del säkert tycker att, om inte förr så åtminstone nu har det nog slagit över lite hos Boman, kan han inte lägga av med det förvirrade snacket som han kommer med emellanåt.

 

Som de flesta redan förmodligen vet så valde jag för ca 20 år sedan att följa Jesus istället för alkohol och droger. Jag har genom alla dessa år sett att det fungerade, förr kändes meningen med livet allt mindre och mindre, och till sist nästan också helt slut, men! Efter omvändelsen fick livet åter oerhört stor mening, ja, t.o.m nu större än någonsin förr! Jag hade nog ända sen barndomens tid trott på att det borde och måste finnas en Skapare bakom allt men inte brytt mig om Honom så värst mycket, utan levde mitt liv som jag själv ville, vilket då också så småningom resulterade i den sits jag hamnade i, tack och lov så hann jag inte fullkomligt gå under!

 

Det nya livet med Gud har visat till skillnad från förr, att, när jag valde att följa Jesus så fick jag nu alltmer insikt om att det finns en djup mening bakom allt. Det kan vara svårt att förstå när man ser allt det onda som ständigt sker på vår jord, i mitt liv också, mycket negativt och destruktivt, men! Det finns alltid anledning och orsak.

Det som skedde med Jesus själv kan ju vara ett exempel. De flesta tycker nog att detta också kan synas helt meningslöst, varför skulle det här överhuvudtaget behöva hända, dödad och upphängd på ett kors, så meningslöst, eller?

                                              

                                                 NEJ, INTE ALLS!

                                              

 

Det var faktiskt just denna Jesu död som blev till liv för mig och miljarder andra. Detta är en av universums allra största sanningar, även om det kan verka svårt att fatta så blev det exakt så som Bibeln berättade. Tro på Jesus så skall du få liv och mening, och, ja, så blev det. Så här står det ganska ordagrant om Jesus t.ex. i Johannes första kapitel.

 

(Det sanna ljuset, som ger ljus åt alla människor, skulle nu komma till världen. Han var i världen och världen hade blivit till genom honom, och världen kände honom inte. Han kom till sitt eget, och hans egna tog inte emot honom. Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.)

 

Det står också massvis med andra fantastiska saker om Jesus, Han är livets ursprung m.m. Ja, det blev ju faktiskt så att, när jag tog emot Honom i mitt liv och valde att följa Bibelns vägledning så fick mitt meningslösa liv helt plötsligt fullständig mening. Jag gick som Bibeln säger från död till liv.

 

Och det jag vill säga med det här är att ju mer jag har vandrat denna trons vandring så har jag sett att det om och om igen ständigt blir som Bibeln redan har förutsagt. Gud har gett människan en oerhört värdefull gåva, tron! Inte en sådan tro som i allmänhet, att man inte vet och att det kan bli hur som helst, nej, en helt annan slags tro, en äkta andlig tro som i verkligheten går från död till liv. Detta är i sanning en Guds hemliga visdom, en visdom som inte vetenskapen och människors hjärnor klarar av att analysera för den går över allt mänskligt förstånd. En gåva från Gud till alla människor för att kunna förstå Honom. Denna gåva kan inte mätas med apparater eller dylikt, den är osynlig men trots allt, mycket verksam med konsekvens. Och! Alla kan få denna tro men den behöver frivilligt tas emot för att den skall kunna börja fungera och verka i ditt liv.

 

Jag har alltmer under åren förstått att allt det Guds ord som har blivit sagt, det kommer också verkligen förr eller senare att hända och bli som det är sagt. Just därför, så har jag uttalat vissa saker för att också du och helst alla som läst detta en dag skall kunna förstå att Gud, Bibeln och Jesus är på riktigt en verklighet. Guds ord är sanning och alla som väljer att tro på detta och följa detta kommer också den dag att få eviga liv, räddade till himmelen, istället för att gå förlorade med allt vad detta betyder. 

 

Gud har t.ex. förklarat genom sitt ord att när en människa bygger sitt liv efter egen ”vishet” och inte på Honom, så kommer det en dag att sluta i sorg. Likadant är det med nationer. En dag så kommer räkenskapens dag i vilket fall som helst. Varför jag nämnde U.S.A. var för att jag vet om att detta lands överhet mycket tydligt och klart, till skillnad från många andra länder under senare år har fått flertalet allvarliga varningar om att de håller på och leder landet och sitt folk vilse, men! De envisas om och om igen med att upphöja sin egen styrka och kraft. En gång i tiden började det bra, Gud fanns på flera sätt tydligt med i begynnelsen av denna stormakt U.S.A;s uppbyggelse men nu har det blivit helt annorlunda!

 

De har många gånger nu inför hela världen uttalat att de minsann med ”sin egen” vishet och militärmakts styrka skall hålla stånd mot vad som än eller vem som än kommer emot dem. De skall klara av det ena och det andra i egen kraft. Det är just detta som kallas för högmod! Gud har varnat och sagt att vi människor inte skall bygga på egen vishet och kraft, det håller aldrig i längden.

 

Därför har också jag sagt som jag har sagt.

 

Bygger man något enligt Guds ord på högmod så kommer det helt enkelt och helt säkert en dag att falla, detta tror jag absolut på, Bibeln är full av liknande situationer.

Gud är alltid densamme och följer alltid trofast sitt eget ord.

Allt har sin tid och U.S.A;s stormakts tid har helt säkert snart nått sin gräns.

 

                                     Babel i Bibeln är t.ex. en förebild på detta.

                                

 

Man började bygga en stad och ett torn i högmod, man skulle göra sig ett namn inför hela världen, upphöja sin egen duktighet, men det blev så småningom endast till ett varnande exempel.

Det finns åtskilliga bevis också i våra dagar på att det går på detta sätt för den högmodige. För att ta ett endaste litet exempel kan vi minnas John Lennon. Han skröt inför hela världens medier att han en dag skulle bli större än Jesus, men! Vad hände? Jo! John Lennons liv avslutades ganska snart efter detta, och till slut kommer också John och hans Beatlesvänner helt att suddas bort ifrån historieböckerna, men! Jesus däremot, fortsätter bara att bli större och större, på vår planet, men också i evighetens land, för Han kommer aldrig mer att dö! Hela vår moderna tideräkning vittnar t.o.m. om Jesus Kristus. Före Kristus och efter Kristus, Han kommer aldrig att försvinna.

 

Så återigen!

 

Det jag endast vill med detta är att du skall förstå den dag allt detta sker, den dag då U.S.A;s tid som stormakt kommer att vara över, om du lever den dag vill säga. Jag vill att du då skall minnas att det finns en Gud som har all makt, Han förutsäger det som skall ske och det är endast på Honom man kan bygga något som för evigt kommer att bestå, inte på egen kraft!

 

Det finns en himmel och det finns en eldsjö. Gud vill inte att någon skall hamna i denna eldsjö, Han vill att alla skall räddas ifrån denna syndens plats, just därför dog Jesus. Han tog vårat egentliga straff. Guds vilja är att vi endast väljer att ta emot Guds egen Son i våra hjärtan, accepterar att vi alla är syndare, vilket inte alls behöver vara långsökt för att förstå. Alla som väljer att dö med sina synder kommer också att få uppleva dess konsekvens, men! De som däremot väljer att tro på och tar emot Guds ord och löften kommer att få liv och övernog som det står så fint i en äldre översättning.

Tron kommer att börja fungera för den som ärligt och uppriktig vill söka.

Den som söker den finner står det skrivet. 

Jesus vädjar hela tiden till dig: Kom nu innan det blir försent, och till dig, du som fortfarande kommer att vara vid liv de dagar då U.S.A;s stormakts tid snart är över, kom ihåg detta åtminstone då, snälla! Tro på Gud och tro på mig (säger Jesus), jag vill endast rädda dig och de dina, skynda er mina älskade! 

 

Mvh Leif ……

27 Jul 2013

GENOM JESUS ÄR DU SKAPAD OCH GENOM HONOM FINNS MÖJLIGHETEN TILL EVIGT LIV.

ALLT ÄR  FULLBORDAT OCH KLART,

DIN PLATS ÄR FÖRBEREDD, ENDAST EN SAK FATTAS! 

DU BEHÖVER OMVÄNDA DIG FRÅN DITT SYNDIGA LIV OCH BE JESUS OM FÖRLÅTELSE FÖR DINA SYNDER! 

DU BEHÖVER SJÄLV TA EMOT JESUS OCH ALLT DET HAN GJORT FÖR DIG.

HAN DOG FÖR DINA SYNDERS SKULL. 

HAN GAV SITT LIV FÖR ATT RÄDDA DIG, JA!

 

SÅ MYCKET ÄLSKAR GUD DIG!

MEN DU BEHÖVER SJÄLV GÖRA DIG REDO FÖR ATT KUNNA HÄNGA MED TILL HIMMELEN!

             (Joh 3:16) 

      

        

        

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)