Sverige är på väg utför, men!

Detta tycker jag mig se ganska så tydligt idag. Våldet blir allt grövre, mord, våld, misshandel, girighet bland topparna i samhället m.m, var och varannan vecka är inte så ovanligt längre. Skilsmässor och ett förvrängt levnadssätt på många sätt ser man lite här och där. Äktenskapets oerhört viktiga betydelse har tryckts ner alltmer. Man förstår inte t.ex att en av Guds tankebanor i skapelseberättelsen normal-bibel.jpg var att Adam och Eva skulle vara ett, båda skapades till Guds avbild (1Mos 1:27) GUD ÄR EN, även fast Gud också benämns som Fader, Son och Ande, men enig, en treenig Gud!) Därför skulle, även fast det kanske kan vara lite svårt att helt och hållet förstå, också Adam och Eva höra ihop och vara ett. Guds tanke var fullkomlig enhet. Men! Synden kom sedan in i mänskligheten med splittringens krafter genom ormen (Djävulen) som lurade dessa att komma ur Guds vilja och mening, fullständig gemenskap med Honom och med varandra, vilket vi alltså nu mycket tydligt kan se i vårat Sverige tydligare och tydligare idag. Men så! Just därför är det ändå så oerhört skönt och underbart att Gud hade ytterligare tankar och en plan om att människan åter skulle kunna bli ett med Honom. Adam och Eva var alltså också förebilden av Jesus och Guds återförening med människan,mp900400117.jpg till att åter kunna bli ett med evighetens Gud, Brudgummen och bruden och en fantastiskt bröllopsfest som väntar och som Bibeln berättar om på flera ställen. Därför är det så viktigt att vara rädd om denna äktenskapets relation, eftersom Gud önskar detta. Han har haft så mycket goda tankar kring äktenskapet, den enda helt riktigt äkta kärleksrelationen allt i från grunden. Det människan gör när man nonchalerar detta med äktenskapets betydelse mellan man och kvinna är att man också samtidigt visar att man helt och hållet struntar i Guds djupa vishet och kärlekstankar för oss och hellre håller på med en slags avgudadyrkan, vilket mycket tydligt och klart Bibeln berättar om att Gud hatar, därför är detta så oerhört förödande för hela vårat land när man struntar i detta, speciellt när s.k. präster inte heller förstår och t.o.m själva helt öppet idag håller på med att missbruka detta sjunde bud. Alltså! Sverige är nu kraftigt på väg utför, det man sått får man nu strax också komma att skörda med allt vad det nu kommer att innebära? Högmodet präglar många i vårat land idag, man bryr sig väldigt lite om evighetens tankegångar. Förmodligen lutar det t.o.m åt att krigsmakter kan komma över Sverige inom en snar framtid, vilket man helst inte önskar förståss, men det finns en hel del som ändå pekar åt det, även fast de flesta kanske inte ser och tror detta. Bibeln är full av berättelser som visar hur det brukar bli när man vänt Gud ryggen, vilket alltså Svensken i stora drag idag har gjort, men, alltså! Det som ändock kan vara positivt mitt i det hela, som jag i alla fall anar en hel del är att vi samtidigt som det kommer att bli hett om öronen runt omkring oss, också parallellt med detta kommer att få uppleva ett slags uppvaknande i Sverige. Bibeln visar också att det ofta under mörkare tider finns en del människor som ödmjukt vänder sina ansikten mot Gud och vädjar till Honom. Detta ser jag fram emot, inte det mörkare utan mot den stund och tid när många vänder sig till Gud och Jesus, ett uppvaknande i Sverige, vilket i sin tur leder till att Gud kommer att besvara de äkta ropen med frälsningens kraft och underverk. Detta längtar jag efter, detta anar jag mitt i allt ändå kommer att bli en fantastisk, visserligen en mycket händelserik och intensiv period, förmodligen också kraftkrävande, men spännande! Låt oss bara ha tålamod och uthållighet. HOPPAS ATT DU ÄR REDO MIN VÄN! OM INTE, SÅ SE TILL ATT GÖRA DIG REDO; DESSA DAGAR LIGGER NU ALLDELES BAKOM KNUTEN! Jesus längtar helt klart efter att rädda så många som möjligt och kommer att göra allt för att få med så många som möjligt till evighetens goda, även om det alltså nu också snart kommer att innebära mycket tuffare tider i Sverige, Guds välsignelser m.v.h Leif...

12 Oct 2012

GENOM JESUS ÄR DU SKAPAD OCH GENOM HONOM FINNS MÖJLIGHETEN TILL EVIGT LIV.

ALLT ÄR  FULLBORDAT OCH KLART,

DIN PLATS ÄR FÖRBEREDD, ENDAST EN SAK FATTAS! 

DU BEHÖVER OMVÄNDA DIG FRÅN DITT SYNDIGA LIV OCH BE JESUS OM FÖRLÅTELSE FÖR DINA SYNDER! 

DU BEHÖVER SJÄLV TA EMOT JESUS OCH ALLT DET HAN GJORT FÖR DIG.

HAN DOG FÖR DINA SYNDERS SKULL. 

HAN GAV SITT LIV FÖR ATT RÄDDA DIG, JA!

 

SÅ MYCKET ÄLSKAR GUD DIG!

MEN DU BEHÖVER SJÄLV GÖRA DIG REDO FÖR ATT KUNNA HÄNGA MED TILL HIMMELEN!

             (Joh 3:16) 

      

        

        

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)